Toimitusehdot

Kuntokauppa.fi on Nordic Sports Brands oy:n (Y-tunnus 2147624-3) virallinen aputoiminimi.

Asiakaspalvelu
Puhelin: 045 2780 820
Sähköposti: [email protected]

Käynti- ja postiosoite:
Kuntokauppa.fi
Kohmankaari 3
33310 Tampere

Tietosuoja- ja rekisteriseloste löytyy kohdasta 8.

 

Tiivistelmä toimitusehdoista:

1. Kaikki tuotteet ja hinnat löytyvät verkkohinnastostamme.

2. Asiakas on velvollinen tarkastamaan toimitusaika-arvion tuotesivulta.

3. Tilaukset toimitetaan kuljetettavaksi pääsääntöisesti samana tai seuraavana arkipäivänä. Saatavuusongelmien tai poikkeustilanteiden vuoksi joissakin tuotteissa toimitus voi viivästyä. Ennakkotilauksena myytävillä tuotteilla toimitusaika voi olla useita viikkoja.

4. Tuotteet lähetetään vasta, kun tilaus on maksettu. Poikkeuksena Svean lasku ja erämaksu sekä maksu myymälästä noudettaessa.

5. Kaikki tuotteet myydään sellaisina kuin ne ovat.

6. Hinnat sisältävät arvonlisäveron.

7. 
Maksutapoina ovat ennakkomaksu, Svean tarjoamat verkkopankki- ja luottokorttimaksut sekä Svean lasku, erämaksu ja yrityslasku maksuvaihtoehdot. Lisäksi myymälästä noudettaessa on mahdollisuus maksaa käteisellä sekä pankki- tai luottokortilla.

8. Asiakas valitsee toimitustavan tehdessään tilausta. Kuntokauppa.fi vastaa siitä, että toimitus vastaa asiakkaan valitsemaa toimitustapaa. Toimituskulu laskutetaan tilaamisen yhteydessä.

9. Jos tuotteella on takuu, tuotteen takuuaika on mainittu verkkokaupassamme.

10. Ostokuitti tai laskukopio tulee säilyttää takuuta tai virhevastuuta varten.

11. Jos asiakas saa kuljetuksessa vaurioituneen tuotteen, on asiakkaan reklamoitava siitä välittömästi sekä kuljetusyhtiölle että Suomen Kuntokaupalle.

12. Tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus, mikäli tuote on käyttämätön ja myyntikelpoinen. Palautuksissa on käytettävä palautuslomaketta, joka löytyy sivuiltamme.

Yksityiskohtaiset ehdot:

1. Tilaaminen

1.1 Tilauksen yhteydessä asiakkaan tulee aina ilmoittaa

a) Kuluttajana nimi, osoite, sähköpostiosoite, postiosoite sekä puhelinnumero tai puhelinnumerot.

b) Yritysasiakkaana yrityksen nimi, yhteyshenkilö, sähköpostiosoite, postiosoite, y- tunnus sekä puhelinnumero tai puhelinnumerot.

1.2 Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä kulloinkin voimassa oleviin sopimus-, tilaus- ja toimitusehtoihin, jotka koskevat toimituksia. 

1.3 Nordic Sports Brands Oy:n tilaajarekisteri on luottamuksellinen ja Nordic Sports Brands Oy:llä on oikeus käyttää sitä kuluttajansuojalaissa säädetyllä tavalla.

1.4 Rekisteröitynyt asiakas voi kirjautua ja tilata vanhoilla tunnuksilla. Asiakkaan tilatessa ensimmäistä kertaa hänelle luodaan tunnukset ja yhteystiedot lisätään Suomen Kuntokaupan asiakasrekisteriin.

1.5 Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu sähköpostilla tai puhelimitse. Asiakas sitoutuu tilauksen tekemisen jälkeen tarkkailemaan sähköpostiaan. Nordic Sports Brands Oy:n yhteystiedot löytyvät näistä toimitusehdoista.

1.6 Sitova kauppasopimus tulee voimaan, kun asiakas on jättänyt tilauksen.

1.7 Varaamme oikeuden rajoittaa tuotteiden myyntiä isommissa erissä - esim. huonosta saatavuudesta johtuen.

1.8 Nordic Sports Brands Oy:n vastuu tuotteen huonosta saatavuudesta, viranomais- tai maahantuontirajoituksista tai jos tilausta ei muuten kyetä toimittamaan, rajoittuu aina kaupan purkamiseen ja mahdollisesti etukäteen maksettujen rahojen palauttamiseen.

1.9 Kaikki Nordic Sports Brands Oy:n myytävät tuotteet myydään sellaisina kuin ne ovat. Tutustu huolellisesti tuotteen tuoteselosteeseen verkkosivuillamme.

1.10 Mikäli asiakas ei hyväksy tuotepaketin sisältöä, tulee hänen palauttaa tuote 14 päivän palautusoikeuden puitteissa tuote takaisin Nordic Sports Brands Oy:lle. Palautuksissa käytetään palautuslomaketta, joka löytyy Kuntokaupan sivuilta. Mikäli tuote on virheetön, palautettavan tuotteen tulee olla uudelleenmyyntikuntoinen.

1.11 Selvissä tuote- tai hintavirhetapauksissa Nordic Sports Brands Oy voi vedota erehdykseen, esimerkiksi jos kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo.

1.12 Nordic Sports Brands Oy ei ole vastuussa valmistajien sivuilla olevista tiedoista.

1.13 Nordic Sports Brands Oy varaa oikeuden valikoida asiakkaansa.

2. Hinnat

2.1 Hinnaston hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta eivät toimitusta.

2.2 Toimituskulut määritetään tilauksen vahvistamisen yhteydessä riippuen toimitustavasta sekä tilauksen painosta ja koosta.

2.3 Asiakas saa tuotteen tilaamallaan hinnalla. Katso ehto 1.11.

2.4 Kaikkien tuotteiden tuotetiedot näkyvät kotisivuillamme. Tuotetietovirheen takia tehtävä palautus on myös asiakaspalautuksena maksuton ja palautus on tehtävä kohtuullisessa ajassa, kun virhe on havaittu tai olisi kuulunut havaita. Asiakkaan tulee havaita virhe kohtuullisessa ajassa.

2.5 Selvissä hintavirhetapauksissa Nordic Sports Brands Oy voi vedota erehdykseen, esimerkiksi jos kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo.

3. Toimitus

3.1 Tuotteet lähetetään vasta, kun tilaus on maksettu. Poikkeuksena Svean lasku ja erämaksu sekä maksu myymälästä noudettaessa.

3.2 Nordic Sports Brands Oy toimittaa tuotteitaan asiakkailleen keskimäärin 1-5 työpäivän käsittelyajalla, jos asiasta ei ole erikseen mainittu. Tämän päälle tulee tuotteen normaali kuljetusaika, esim. Posti ja Matkahuolto kuljettavat paketit yleensä 1-2 päivässä perille. Pyrimme ilmoittamaan, jos tuotteen käsittelyaika on enemmän kuin 5 päivää. Osalla erikoistilaus- tai uutuustuotteilla on pidempi toimitusaika. Myös ennakkotilauksena myydyissä tuotteissa toimitusaika on luonnollisesti pidempi.

3.3 Tavaran kuljetuksen aikana Nordic Sports Brands Oy:ltä asiakkaalle on Nordic Sports Brands Oy vastuussa, mikäli tavara vahingoittuu tai katoaa kuljetuksen aikana. Tavaran kuljetuksen aikana asiakkaalta Nordic Sports Brands Oy:lle on asiakas tai kuljetusyhtiö vastuussa, mikäli tavara vahingoittuu tai katoaa kuljetuksen aikana. Kuluttajakaupassa vastuu tavaran vahingoittumisesta on Nordic Sports Brands Oy:llä kaikissa tapauksissa.

3.4 Jos asiakas saa kuljetuksessa vaurioituneen tuotteen, on asiakkaan reklamoitava siitä välittömästi sekä kuljetusyhtiölle että Nordic Sports Brands Oy:lle.

3.5 Asiakkaan lähettäessä tavaraa Nordic Sports Brands Oy:lle esim. tuotepalautuksena on hänen säilytettävä palautusasiakirjat ja kuljetusyhtiön kuittikopio/seurantanumero ja käytettävä tuotepalautuslomaketta, joka löytyy sivuiltamme.

3.6 Yhden tuotteen huono saatavuus ei velvoita Nordic Sports Brands Oy:tä varaamaan muita samassa tilauksessa olevia tuotteita. Edellytämme, että tilauksessa heti saatavilla olevat tuotteet pitää voida toimittaa kuluttajalle viimeistään kolmen viikon kuluttua tilauksesta ja kuluttajan täytyy hyväksyä huonosti saatavilla olevan tuotteen jälkitoimitus tai tuotteen tilauksen peruuttaminen. Nordic Sports Brands Oy:llä on oikeus veloittaa jälkitoimituksen toimituskulut normaalisti. Nordic Sports Brands Oy ei vastaa mahdollisista toimituksen viivästymisen aiheuttamista välillisistä vahingoista, riippumatta onko aiheuttaja Nordic Sports Brands Oy vai sen kuljetusliikkeenä käyttämä alihankkija, kuten Matkahuolto, Kaukokiito tai Posti.

3.7 Tilavuudeltaan tai painoltaan suuret lähetykset toimitetaan DB Schenkerin tai Kaukokiidon kuljetuksena.
Kuljetusyhtiö toimittaa tilaukset niin lähelle ovea, kuin jakeluautolla voi turvallisesti ajaa. Tämän jälkeen asiakas on vastuussa tavaran vastaanottamisesta. Tähän toimitustapaan ei siis kuulu tilauksen kantaminen sisälle erimerkiksi asuntoosi tai toimitilaasi. Kuljetusyhtiö ilmoittaa tekstiviestillä tai soitolla etukäteen arvioidusta toimitusajasta. Huonoista keliolosuhteista, tien kunnosta tai tien kapeudesta johtuen jossain tapauksissa jakeluautolla ei päästä pihaan asti. Asiakas voi halutessaan tilata sisäänkannon valitsemalla toimituksen sisälle asti, mikäli se on tilauksen tuotteille mahdollinen.

3.8 Erityisalueille toimitettaessa voidaan toimituksesta veloittaa erillinen lisämaksu. Tällainen alue on esimerkiksi Suomenlinna, jonne tilatuista Kotiovelle ja Kotipihaan-toimituksista veloitamme Kaukokiidon lisäveloitusta vastaavan hinnan, joka on 120 euroa. Jos haluat varmistaa onko alueellasi erityishinnoittelua, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

4. Maksuehdot

4.1 Maksu tapahtuu käyttäen jotakin seuraavista vaihtoehdoista: ennakkomaksu, Svean tarjoamat verkkopankki- ja luottokorttimaksut sekä Svean lasku, erämaksu ja yrityslasku maksuvaihtoehdot. Lisäksi myymälästä noudettaessa on mahdollisuus maksaa käteisellä sekä pankki- tai luottokortilla.

4.1.1 Maksut Svean kautta


Verkkokaupan maksujenvälityksen toteuttaa Svea Bank yhteistyössä pankkien ja luottolaitosten kanssa. Palvelun käyttö ei vaadi rekisteröitymistä tai lisämaksujen suorittamista. Svea Bankilla on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitoksen toimilupa. Kaikki tiedonsiirto ja rahaliikenne on SSL-suojattu, eli kukaan ulkopuolinen voi nähdä tietojasi. Maksunsaajana näkyy Svea Bank. Huomioithan, että ostajan tulee olla vähintään 21- vuotias. 

Svea Bank AB, filial i Finland
Y-tunnus: 3237195-7 
Mechelininkatu 1 A 
00180 Helsinki 
www.svea.fi

https://www.svea.com/fi/fi/kuluttajat/maksuratkaisut/ 

4.1.2 Verkkopankit

Voit maksaa tilauksen minkä tahansa suomalaisen pankin verkkomaksupainikkeen kautta. Kun käytössäsi on oman pankkisi antamat käyttäjätunnukset ja olet maksamassa nettiostoksiasi, siirryt verkkokauppamme sivuilta hetkeksi omaan pankkiisi ja maksat valitsemasi tuotteet suoraan omalta tililtäsi. Maksunsaajana näkyy Svea Bank, joka huolehtii verkkokauppamme maksujenvälityksestä.

4.1.3 Lasku

Valitessasi maksutavaksi Svea Bankin laskun saat aina vähintään 14 päivää maksuaikaa. Ajankohtaisen viivästyskoron löydät Svean sivuilta.

4.1.4 Erämaksu

Svea Bankin erämaksu on kertaluotto, jolla voit valita haluamasi maksuajan kaupassa tarjotuista vaihtoehdoista. 

4.2 Suurilla yrityksillä, yhteisöillä, kunnilla ja valtiolla on mahdollisuus ostaa laskulla tietyin edellytyksin. Edellytysten täyttyessä myymme suoralla laskutuksella käyttäen maksuehtoa 14 pv netto. Tapauskohtaisesti voimme neuvotella tarkemmista ehdoista.

4.3 Laskulla myymisen ehtona on aina, että yrityksestä tai yhteisöstä on toimitettu tuorein tuloslaskelma ja tase suoraan meille, eikä maksuhäiriöitä ole. Yksityishenkilöiden ollessa kyseessä, sovelletaan aina kohtaa 4.1.

4.4 Laskutusasiakkaaksi ei tarvitse hakea erikseen, vaan varmistamme luottotiedot aina jokaisen tilauksen yhteydessä. Jos et ole ostanut aikaisemmin, toimita meille aluksi työnantajan kirjallinen valtuutus oikeudesta tehdä ostoksia laskulla, jollet kuulu yrityksen johtokuntaan. Tarkistakaa sisältääkö saamanne toimitus laskun. Mikäli saamanne toimitus ei sisällä laskua ja ette saa sitä postitse viiden arkipäivän kuluessa, ottakaa yhteyttä
Nordic Sports Brands Oy:hyn.

4.5 Mikäli työnantajasi maksaa laskulla tai toimitusosoite eroaa laskutusosoitteesta, toimita tästä vapaamuotoinen valtakirja meille. Toimita valtakirja meille heti tilauksen jättämisen jälkeen, muuten tilauksen käsittely viivästyy.

4.6 Lähettämällä meille yllä määritellyt tiedot heti tilauksen jättämisen jälkeen varmistat tilauksen nopean käsittelyn.

5. 14 päivän palautus- ja vaihto-oikeus sekä hintatakuu

5.1 Asiakkaalla on 14 päivän palautus- ja vaihto-oikeus postipaketin tai noutotilauksen noutohetkestä alkaen (mukaan lukien viikonloput ja pyhäpäivät, pois lukien noutopäivä). Tuote on palautettava tai vaihdettava viimeistään 14:ttä päivää seuraavana arkipäivänä, eli jos 14. päivä on esimerkiksi lauantai, on tuote postitettava tai tuotava viimeistään maanantaina. Esim. jos asiakas on tilannut tuotteet 1.12 ja saanut ne 11.12, on viimeinen palautuspäivä 26.12. Koska tämä on pyhäpäivä, palautus tulee tehdä viimeistään 27.12.

5.2 Postimyynnin palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Palautusaikana kuluttajalla on oikeus tutustua tuotteeseen ja kokeilla sitä samaan tapaan kuin hän voisi tehdä ostaessaan tavaran liikkeestä. Kuluttaja voi myös avata pakkauksen tutkiakseen ja kokeillakseen tavaraa menettämättä peruuttamisoikeuttaan. Hän ei voi kuitenkaan ottaa tavaraa käyttöön.

5.3 Palautusoikeus ei koske koskaan mm. avattuja kertakäyttö- tai hygieniatuotteita, lisäpalveluja esim. laitteiden asennuspalvelua eikä mittatilaustyönä tehtyjä tuotteita.

5.4. Vaihto-oikeus ei koske OUTLET-tuotteita.

5.5 Yritysasiakkailla määrätyillä tuotteilla ei ole lainkaan palautus- tai tilauksen peruutusoikeutta.

5.6 Palauttaminen on kuluttajalle maksutonta ja tapahtuu käyttäen joko Postin tai Matkahuollon asiakaspalautusta. Muilla toimitustavoilla toimitetuissa tuotteissa käytetään sitä toimitustapaa, jolla tuote on alun perin toimitettu. Asiakkaan on käytettävä aina palautuslomaketta.

5.7 Osto- tai noutohetkeksi katsotaan se päivä, jolloin paketti on lunastettu tai noudettu kuljetusyhtiöltä, tai vaihtoehtoisesti kuitin päivämäärä. Asiakkaan velvollisuus on todistaa päivä, jolloin paketti on lunastettu esimerkiksi Postin tai Matkahuollon kuitin tai Kaukokiidon rahtikirjan avulla.

5.8 Jos poikkeustapauksessa 
Nordic Sports Brands Oy hyväksyy myyntikelvottoman, puutteellisen tai palautusajan ylittävän tuotteen palautuksen, veloitetaan omia kuluja kuitenkin vähintään 25% tuotteen hinnasta.

5.9 Hyväksyttävän tuotepalautuksen määritelmät:
a) Tuote on alkuperäisessä paketissa (hyvin pakattuna) ilman ylimääräisiä merkintöjä tai jälkiä.
b) Mukana on kopio kuitista / lähetteestä.
c) Palautus tapahtuu viimeistään 14 päivän kuluessa noutohetkestä.

5.10 Emme lunasta maksamattomia tai luottopakettilähetyksiä (palautuksia).

5.11 Emme vastaanota lähetyksiä, joita ei toimiteta perille asti Nordic Sports Brands Oy:lle (ovelle).

5.12 Nordic Sports Brands Oy ei hyväksy tuotteen palautusta, mikäli palautettava tuote on pakattu huonosti (esim. särkyvä tuote on lähetetty ilman pehmusteita).

5.13 Aiheettomista palautuksista veloitamme kulut asiakkaalta voimassa olevan hinnaston mukaan. Viallisen tuotteen / osan etsiminen osapaketista on erillinen maksullinen palvelu. Veloitamme myös kolmannen osapuolen takuuseen kuulumattomat kulut.

5.14 Puutteelliset palautukset lähetämme asiakkaan kustannuksella takaisin.

5.15 Tuotteen palautusoikeus on aina tuotekohtainen eikä mahdollisesti toisen tuotteen toimituksen myöhästyminen oikeuta saamaan toiselle tuotteelle pidempää palautusaikaa.

5.16 Ulkomailta tehtyjen palautusten toimituskulut joutuu asiakas maksamaan itse.

5.17 Mikäli
tuotteet on palautettu hyväksytysti palautusehtojen mukaisesti, maksu palautetaan ensisijaisesti tilaamisen yhteydessä käytetylle maksuvälineelle. Maksun palautus tehdään mahdollisimman nopeasti ilman aiheetonta viivästystä, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluessa siitä, kun olemme vastaanottaneet palautuksen.

5.18 Kuntokauppa.fi tarjoaa tuotteilleen 14 päivän hintatakuun, joka lasketaan
tuotteen nouto/vastaanottamispäivästäJos olet ostanut jonkin tuotteen Kuntokaupalta – verkosta tai myymälästä – ja näet meidän myöhemmin mainostavan samaa tuotetta edullisempaan hintaan, korvaamme hintojen erotuksen sinulle lahjakorttina ehtojen täyttyessä.

5.19 Hintatakuun ehdot:
a) Hintatakuu koskee täysin vastaavaa tuotetta, jonka olet ostanut Kuntokaupalta (mm. sama tuotenumero, malli, ominaisuudet, lisätarvikkeet ja sisältö, sama brändi/valmistaja, sama väri, mitat ja koko).
- Hintatakuu ei koske muita tai lähes samaa tuotetta.
- Hintatakuu ei kata valikoimasta poistuvia/poistuneita tuotteita, malli- ja esittelykappaleita, OUTLET-tuotteita, erikoistilauksia tai palveluita kuten asennus- ja toimituskuluja.
- Hintatakuu ei koske yritystilauksia.
- Hintatakuu ei koske kilpailijoilta ostettuja tuotteita.
b) Hintatakuuta tulee pyytää 14 päivän sisällä nouto/vastaanottopäivästä.
c) Edullisemman hinnan tulee olla voimassa sillä hetkellä, kun hintatakuuta pyydetään.
d) Hintatakuuta varten tulee voida esittää todiste ostosta (Kuntokaupan alkuperäinen kuitti, jossa näkyy ostettu tuote) ja nouto/vastaanottohetkestä (esim. kuljetusyhtiön seurantalinkin kautta). Huom! Mikäli olet ostanut tuotteet myymälästä, alkuperäisessä ostokuitissa on oltava erittely tuotteista, eli pelkkä korttikoneen maksukuitti ei kelpaa hyödyntääksesi hintatakuun.

6. Takuu ja tuotteiden virhe

6.1 Kaikilla kulutustuotteilla elintarvikkeita lukuun ottamatta on 
Nordic Sports Brands Oy:llä kuluttajansuojalaissa määritelty virhevastuu.

6.2 Takuu on myyjän tai aikaisemman myyntiportaan vapaaehtoisesti antama lisäsitoumus virhevastuun lisäksi.

6.3 Nordic Sports Brands Oy vastaa vain itse antamastaan takuusta ja sanoudumme irti aina valmistajan antamista pidemmistä takuuajoista. Tarkan Nordic Sports Brands Oy:n, maahantuojan tai valmistajan tarjoaman takuuajan näet tuotteen kohdalta hinnastosta tai ostokuitista. Takuuaika koskee itse tuotetta ja esimerkiksi tuotteen akulla saattaa olla lyhempi takuuaika, josta erikseen mainitaan Kuntokaupan tuotetietojen yhteydessä, ohjekirjassa tai valmistajan sivuilla.

6.4 Mikäli tuotteen valmistaja, maahantuoja tai valtuuttama huoltoliike tarjoaa tuotteelle takuun, rajoittuu
Nordic Sports Brands Oy:n velvollisuus hoitaa tuotteen takuu aina kuluttajasuojalain 5. luvun yleisiin virhesäännöksiin.

6.5 Kaikki takuupalautukset testataan ensin ja suoritetaan odottaessa tai pikatakuuna vain lisämaksusta. Takuun edellytyksenä on tuotteen käyttäminen valmistajan suositusten ja ohjeiden mukaisesti. 
Nordic Sports Brands Oy voi vapautua takuuvastuusta, jos havaitaan todennäköiseksi, että tuotteen huonontuminen tai rikkoutuminen johtuu tapaturmasta, tavaran vääränlaisesta käytöstä tai muusta ostajan puolelta olevasta seikasta, josta voidaan olettaa, että tuotteen käyttötapa ei ole ollut Nordic Sports Brands Oy:n olettaman lainen. Yhtälailla mikäli myöhemmin esimerkiksi valmistajan tai huoltoliikkeen toimesta havaitaan että tuote on rikkoutunut asiakkaan huolimattomuudesta, on Nordic Sports Brands Oy:llä oikeus veloittaa korjauksesta aiheutuneet kulut.

6.6 Takuu ei kata tuotteen epätarkoituksenmukaista käyttöä. Epätarkoituksenmukaista käyttöä on muun muassa kotikäyttöön tarkoitetun tuotteen käyttäminen ammatti- tai yhteisökäytössä. Muutosten tekeminen tuotteeseen tai sen omatoiminen korjaaminen epäävät aina takuun.

6.7 Mikäli tuote on rikkoutunut jonkun kohdassa 6.5 tai 6.6 mainitun seikan johdosta, tuotepalautus palautetaan asiakkaalle ja asiakkaalta veloitetaan kulloinkin voimassa oleva käsittelymaksu ja toimituskulut.

6.8 Kuluttajasuojalain mukaisesti ostajan on ilmoitettava virheestä takuunantajalle kohtuullisessa ajassa siitä, kun ostaja havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt havaita se.

6.9 Huollot suoritetaan aina
Nordic Sports Brands Oy:n tai Nordic Sports Brands Oy:n valtuuttaman tahon toimesta. Paikanpäällä huoltoja ei tehdä muutoin kuin erikseen siitä sopimalla.

6.10 Emme lunasta maksamattomia, postiennakko- tai luottopakettilähetyksiä (palautuksia tai takuukorjauksia). Palautukset tai takuulähetykset tulee tehdä joko tuomalla tuote
Nordic Sports Brands Oy:lle tai asiakaspalautuksena Postin, Matkahuollon tai Kaukokiidon toimesta, riippuen siitä, mitä yhtiöistä on alun perin käytetty tuotteen toimittamisessa asiakkaalle. Asiakaspalautukset edellä mainittuja yhtiöitä käyttäen ovat lähettäjälle ilmaisia Suomesta lähetettäessä. Muita toimitustapoja käytettäessä tai ulkomailta lähetettäessä Nordic Sports Brands Oy ei vastaa lähetyskuluista.

6.11 Kun asiakas lähettää 
Nordic Sports Brands Oy:lle jotain, on hänen pakattava lähetys hyvin, käytettävä tarvittaessa antistaattisesta pakkausmuovia ja lähettää lähetys tarvittaessa särkyvänä. Käyttämällä palautuksessa alkuperäistä paketointia ja pehmustetta, varmistetaan tuotteen perille saapuminen ehjänä. Nordic Sports Brands Oy ei hyväksy tuotteen palautusta, mikäli kuluttaja on jättänyt täysin noudattamatta pakkausvinkkejä (esim. särkyvä tuote on lähetetty ilman pehmusteita). Kuljetusyhtiön aiheuttama palautuksen särkyminen on myyjän ja Nordic Sports Brands Oy:n vastuulla.

6.12 Aiheettomista palautuksista veloitamme kulut asiakkaalta voimassa olevan hinnaston mukaan. Palautus on aiheeton mm. jos tuote on ehjä, se ei ole takuu- tai palautusajan piirissä tai palautus- / takuukorjauksen määritelmä ei muuten täyty. Viallisen tuotteen / osan etsiminen osapaketista on erillinen maksullinen palvelu. Veloitamme myös kolmannen osapuolen takuuseen kuulumattomat kulut, mm. korjausarviot.

6.13 Puutteellisesti takuuhuoltoon lähetetyt tuotteet lähetämme asiakkaan kustannuksella takaisin.

6.14 Emme pääsääntöisesti hoida minkään tuotteen takuukorjausta odottaessa, vaan tuotteen takuuhuolto hoidetaan kuluttajasuojalain määrittelemässä kohtuullisessa ajassa.

7. Yritysmyynnin ehdot

7.1. Yritysasiakkaan hyväksymä tilaus on sitova, eikä tilauksella ole peruutus- tai palautusoikeutta.

7.2. Mikäli tilaus kuitenkin halutaan perua, veloitamme korvauksena vähintään 20 % tilauksen kokonaishinnasta.

7.3. Mikäli erikseen toimittajalta tilattava tilaustuote perutaan, veloitamme korvauksena vähintään 50 % tuotteen hinnasta.

7.4. Säilytämme tilausta 10 vuorokautta eteenpäin noutoilmoituksen lähettämisestä. Mikäli tilausta ei noudeta 10 vuorokauden sisällä asiakkaasta johtuvasta syystä, perimme säilytyspalkkiona 2 % tilauksen summasta jokaiselta alkavalta viikolta.

7.5. Tilaajan on tutustuttava tuotteen takuutietoihin ennen tilaamista.

8. Muuta

8.1 Kuluttajasuojalain mukaisesti ostajan on ilmoitettava virheestä takuunantajalle kohtuullisessa ajassa, kun ostaja havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt havaita se.

8.2. Kaikki kaupan purkamiset ja alennukset suositellaan aina sovittavaksi kirjallisesti (esim. sähköpostilla tai kirjeitse). Puhelimessa tehtyjä kaupan purkamisia tai alennuksia voi olla myöhemmin jälkikäteen vaikea tarkistaa tai varmentaa.

8.3 Tuotekuvissa esiintyvät tuotteet saattavat poiketa tarjotusta tai sisältää tuotteita, jotka eivät kuulu kyseiseen kokoonpanoon.


Lue Kuntokauppa.fi tietosuojaseloste täältä.