VASTUSKUMINAUHAT

VASTUSKUMINAUHAT
VASTUSKUMINAUHAT

Vastuskuminauhoilla treenaminen on monipuolista, helppoa ja tehokasta! Kuminauhan venyessä vastus kasvaa samaan aikaan lihaksen supistuessa, mikä auttaa monia löytämään erittäin hyvän tuntuman treenattavaan lihakseen. Vastuskuminauhat ovat edullisia, ja ne on helppo ottaa reissuun mukaan. Ne ovat painoltaan erittäin kevyitä, eivätkä ne vie laukussa tilaa juuri lainkaan. Muutamalla erilaisella vastuskuminauhalla voi tehdä tehokkaan koko vartalon treenin missä vain!

Mini-bandsit eli mini kuminauhat ovat hyvin suosittuja, pienikokoisia lenkin muotoisia vastuskuminauhoja. Niitä käytetään erityisesti pakaratreenissä ja jalkojen lämmittelyssä. Lämmittelyyn, loitonnuksiin ja yläkropan treeniin sopivat kevyemmät mini-kuminauhat, kun taas kyykkyihin ja lantionnostoihin raskaammat versiot ovat tehokkaampia.

Perinteiset vastuskuminauhat ovat leveitä ja litteitä, ja lenkin sijaan ne ovat suoria pätkiä, joiden päistä voi ottaa kiinni. Nämä kuminauhat sopivat hyvin ylävartalon harjoitteisiin ja ovat erinomainen valinta myös koko vartalon treeniin. Toisen pään voi sitoa esimerkiksi ovenkahvaan, astua sen päälle tai taittaa kuminauhan vaikkapa kaksinkerroin lisää vastusta tuomaan.

Voimakuminauhat ovat kuin suuria ja paksuja lenkin muotoisia kuminauhoja. Niitä saa melko kevyestä erittän raskaaseen. Kevyemmät versiot sopivat monenlaisiin treeniliikkeisiin, ja raskaampia versioita hyödynnetään mm. leuanvedon harjoittelussa keventämään toistoja.

Jos vastuskuminauhasi alkaa tuntua tahmaiselta ja jää helposti ryppyyn, se kannattaa huoltaa. Pese kuminauha miedolla pesuaineella, kuivaa huolellisesti ja sen jälkeen sirottele päälle talkkia tai perunajauhoa.

Katso videolta, miten vastuskuminauhoja hyödynnetään pakaratreenissä!

Järjestys: