Toimitusehdot ja tietosuojaseloste

Kuntokauppa.fi -verkkokauppaa ylläpitää Suomen Kuntokauppa.
Suomen Kuntokauppa on Jymir Oy:n (Y-tunnus 2147624-3) virallinen aputoiminimi.

Asiakaspalvelu
Puhelin: 045 2780 820
Sähköposti: asiakaspalvelu@kuntokauppa.fi

Käynti- ja postiosoite:
Suomen Kuntokauppa
Kohmankaari 3
33310 Tampere

Tietosuoja- ja rekisteriseloste löytyy kohdasta 8.

 

Tiivistelmä toimitusehdoista:

1. Kaikki tuotteet ja hinnat löytyvät verkkohinnastostamme.

2. Tilaukset toimitetaan kuljetettavaksi pääsääntöisesti samana tai seuraavana arkipäivänä. Saatavuusongelmien vuoksi joissakin tuotteissa toimitus voi viivästyä. Ennakkotilauksena myytävillä tuotteilla toimitusaika voi olla useita viikkoja.

2. Kaikki tuotteet myydään sellaisina kuin ne ovat.

3. Hinnat sisältävät arvonlisäveron.

4. Maksutapoina ovat ennakkomaksu, Nordean e-maksu, Osuuspankin verkkomaksupainike, Danske Pankin verkkomaksu, sekä Paytrailin tarjoamat verkkopankki-, luottokorttimaksut ja Klarnan tili-, osamaksulla- ja laskulla- maksuvaihtoehdot. Lisäksi noudettaessa myymälästä on mahdollisuus maksaa käteisellä ja pankki- tai luottokortilla.

5. Asiakas valitsee toimitustavan tehdessään tilausta. Suomen Kuntokauppa vastaa siitä, että toimitus vastaa asiakkaan valitsemaa toimitustapaa. Toimituskulu laskutetaan tilaamisen yhteydessä.

6. Jos tuotteella on takuu, tuotteen takuuaika on mainittu verkkokaupassamme.

7. Ostokuitti tai laskukopio tulee säilyttää takuuta tai virhevastuuta varten.

8. Jos asiakas saa kuljetuksessa vaurioituneen tuotteen, on asiakkaan reklamoitava siitä välittömästi sekä kuljetusyhtiölle että Suomen Kuntokaupalle.

10. Tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus, mikäli tuote on käyttämätön ja myyntikelpoinen. Palautuksissa on käytettävä palautuslomaketta, joka löytyy sivuiltamme.

Yksityiskohtaiset ehdot:

1. Tilaaminen

1.1 Tilauksen yhteydessä asiakkaan tulee aina ilmoittaa

a) Kuluttajana nimi, osoite, sähköpostiosoite, postiosoite sekä puhelinnumero tai puhelinnumerot.

b) Yritysasiakkaana yrityksen nimi, yhteyshenkilö, sähköpostiosoite, postiosoite, y- tunnus sekä puhelinnumero tai puhelinnumerot.

1.2 Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä kulloinkin voimassa oleviin sopimus-, tilaus- ja toimitusehtoihin, jotka koskevat toimituksia. Voimassa olevat sopimusehdot ilmenevät osoitteesta: http://www.kuntokauppa.fi/terms_and_conditions.php

1.3 Jymir Oy:n tilaajarekisteri on luottamuksellinen ja Jymir Oy:llä on oikeus käyttää sitä kuluttajansuojalaissa säädetyllä tavalla.

1.4 Rekisteröitynyt asiakas voi kirjautua ja tilata vanhoilla tunnuksilla. Asiakkaan tilatessa ensimmäistä kertaa hänelle luodaan tunnukset ja yhteystiedot lisätään Suomen Kuntokaupan asiakasrekisteriin.

1.5 Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu sähköpostilla tai puhelimitse. Asiakas sitoutuu tilauksen tekemisen jälkeen tarkkailemaan sähköpostiaan. Jymir Oy:n yhteystiedot löytyvät näistä toimitusehdoista.

1.6 Sitova kauppasopimus tulee voimaan, kun asiakas on jättänyt tilauksen.

1.7 Varaamme oikeuden rajoittaa tuotteiden myyntiä isommissa erissä - esim. huonosta saatavuudesta johtuen.

1.8 Jymir Oy:n vastuu tuotteen huonosta saatavuudesta, viranomais- tai maahantuontirajoituksista tai jos tilausta ei muuten kyetä toimittamaan, rajoittuu aina kaupan purkamiseen ja mahdollisesti etukäteen maksettujen rahojen palauttamiseen.

1.9 Kaikki Jymir Oy:n myytävät tuotteet myydään sellaisina kuin ne ovat. Tutustu huolellisesti tuotteen tuoteselosteeseen verkkosivuillamme.

1.10 Mikäli asiakas ei hyväksy tuotepaketin sisältöä, tulee hänen palauttaa tuote 14 päivän palautusoikeuden puitteissa tuote takaisin Jymir Oy:lle. Palautuksissa käytetään palautuslomaketta, joka löytyy Kuntokaupan sivuilta.

1.11 Selvissä tuote- tai hintavirhetapauksissa Jymir Oy voi vedota erehdykseen, esimerkiksi jos kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo.

1.12 Jymir Oy ei ole vastuussa valmistajien sivuilla olevista tiedoista.

1.13 Jymir Oy varaa oikeuden valikoida asiakkaansa.

2. Hinnat

2.1 Hinnaston hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta eivät toimitusta.

2.2 Toimituskulut määritetään tilauksen vahvistamisen yhteydessä riippuen toimitustavasta sekä tilauksen painosta ja koosta.

2.3 Asiakas saa tuotteen tilaamallaan hinnalla. Katso ehto 1.11.

2.4 Kaikkien tuotteiden tuotetiedot näkyvät kotisivuillamme. Tuotetietovirheen takia tehtävä palautus on myös asiakaspalautuksena maksuton ja palautus on tehtävä kohtuullisessa ajassa, kun virhe on havaittu tai olisi kuulunut havaita. Asiakkaan tulee havaita virhe kohtuullisessa ajassa.

2.5 Selvissä hintavirhetapauksissa Jymir Oy voi vedota erehdykseen, esimerkiksi jos kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo.

3. Toimitus

3.1 Jymir Oy toimittaa tuotteitaan asiakkailleen keskimäärin 1-5 työpäivän käsittelyajalla, jos asiasta ei ole erikseen mainittu. Tämän päälle tulee tuotteen normaali kuljetusaika, esim. Posti ja Matkahuolto kuljettavat paketit yleensä 1-2 päivässä perille. Pyrimme ilmoittamaan, jos tuotteen käsittelyaika on enemmän kuin 5 päivää. Osalla erikoistilaus- tai uutuustuotteilla on pidempi toimitusaika. Myös ennakkotilauksena myydyissä tuotteissa toimitusaika on luonnollisesti pidempi.

3.2 Tavaran kuljetuksen aikana Jymir Oy:ltä asiakkaalle on Jymir Oy vastuussa, mikäli tavara vahingoittuu tai katoaa kuljetuksen aikana. Tavaran kuljetuksen aikana asiakkaalta Jymir Oy:lle on asiakas tai kuljetusyhtiö vastuussa, mikäli tavara vahingoittuu tai katoaa kuljetuksen aikana. Kuluttajakaupassa vastuu tavaran vahingoittumisesta on Jymir Oy:llä kaikissa tapauksissa.

3.3 Jos asiakas saa kuljetuksessa vaurioituneen tuotteen, on asiakkaan reklamoitava siitä välittömästi sekä kuljetusyhtiölle että Jymir Oy:lle.

3.3 Asiakkaan lähettäessä tavaraa Jymir Oy:lle esim. tuotepalautuksena on hänen säilytettävä palautusasiakirjat ja kuljetusyhtiön kuittikopio/seurantanumero ja käytettävä tuotepalautuslomaketta, joka löytyy sivuiltamme.

3.4 Yhden tuotteen huono saatavuus ei velvoita Jymir Oy:tä varaamaan muita samassa tilauksessa olevia tuotteita. Edellytämme, että tilauksessa heti saatavilla olevat tuotteet pitää voida toimittaa kuluttajalle viimeistään kolmen viikon kuluttua tilauksesta ja kuluttajan täytyy hyväksyä huonosti saatavilla olevan tuotteen jälkitoimitus tai tuotteen tilauksen peruuttaminen. Jymir Oy:llä on oikeus veloittaa jälkitoimituksen toimituskulut normaalisti.

3.5 Tilavuudeltaan tai painoltaan suuret lähetykset toimitetaan Kaukokiidon kuljetuksena. Tällöin Kotiovelle-toimitustapa tarkoittaa Kaukokiidon ehtojen mukaisesti tavaran toimittamista rakennuksen ulko-oven ulkopuolelle, jonka jälkeen asiakas on vastuussa tavaran vastaanottamisesta. Tämä tarkoittaa esimerkiksi sitä, että kotiovelle tilatut kuntolaitteet toimitetaan kerrostalon ala-ovelle. Asiakkaalla on mahdollisuus halutessaan tilata Kaukokiidon kantopalvelu erikseen lisämaksusta ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun ennen tilaamista.

3.6 Erityisalueille toimitettaessa voidaan toimituksesta veloittaa erillinen lisämaksu. Tällainen alue on esimerkiksi Suomenlinna, jonne tilatuista Kotiovelle ja Kotipihaan-toimituksista veloitamme Kaukokiidon lisäveloitusta vastaavan hinnan, joka on 120 euroa. Jos haluat varmistaa onko alueellasi erityishinnoittelua, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

4. Maksuehdot

4.1 Maksu tapahtuu käyttäen jotakin seuraavista vaihtoehdoista: ennakkomaksu, Nordean e-maksu, Osuuspankin verkkomaksupainike, Danske Pankin verkkomaksu, Paytrailin tarjoamat verkkopankki-, luottokorttimaksut sekä Klarnan tili-, osamaksulla- ja laskulla- maksuvaihtoehdot. Lisäksi noudettaessa on mahdollisuus maksaa käteisellä ja pankki- tai luottokortilla.

4.1.1 Maksut Luottokunnan kautta

Mikäli haluat maksaa Netsin (ent. luottokunta) maksutapojen kautta, Jymir Oy toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Jymir Oy vastaa siis ainoastaan tuotteen markkinoinnista, toimituksesta sekä mahdollisten reklamaatioiden hoitamisesta. Voit tarpeen vaatiessa osoittaa reklamaation myös Paytrail Oyj:lle.

Paytrail Oyj toimii Netsin kautta tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Paytrail Oyj:n välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Paytrail Oyj on myös maksun saaja.

Paytrail Oyj y-tunnus: 2122839-7
Innova 2, Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
+358 600 41005

4.1.2 Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksu- ja rahoituspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa muutoin kuin Nordean, Osuuspankin ja Sampo Pankin osalta. Paytrail Oyj ostaa maksusuorituksen ja tilittää sen kauppiaalle. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.


4.2 Suurilla yrityksillä, yhteisöillä, kunnilla ja valtiolla on mahdollisuus ostaa laskulla tietyin edellytyksin. Edellytysten täyttyessä myymme suoralla laskutuksella käyttäen maksuehtoa 14 pv netto. Tapauskohtaisesti voimme neuvotella tarkemmista ehdoista.

4.3 Laskulla myymisen ehtona on aina, että yrityksestä tai yhteisöstä on toimitettu tuorein tuloslaskelma ja tase suoraan meille, eikä maksuhäiriöitä ole. Yksityishenkilöiden ollessa kyseessä, sovelletaan aina kohtaa 4.1.

4.4 Laskutusasiakkaaksi ei tarvitse hakea erikseen, vaan varmistamme luottotiedot aina jokaisen tilauksen yhteydessä. Jos et ole ostanut aikaisemmin, toimita meille aluksi työnantajan kirjallinen valtuutus oikeudesta tehdä ostoksia laskulla, jollet kuulu yrityksen johtokuntaan. Tarkistakaa sisältääkö saamanne toimitus laskun. Mikäli saamanne toimitus ei sisällä laskua ja ette saa sitä postitse viiden arkipäivän kuluessa, ottakaa yhteyttä Jymir Oy:hyn.

4.5 Mikäli työnantajasi maksaa laskulla tai toimitusosoite eroaa laskutusosoitteesta, toimita tästä vapaamuotoinen valtakirja meille. Toimita valtakirja meille heti tilauksen jättämisen jälkeen, muuten tilauksen käsittely viivästyy.

4.6 Lähettämällä meille yllä määritellyt tiedot heti tilauksen jättämisen jälkeen varmistat tilauksen nopean käsittelyn.

5. Palautusoikeus

5.1 Asiakkaalla on 14 päivän palautus- ja vaihto-oikeus postipaketin tai noutotilauksen noutohetkestä alkaen (mukaan lukien viikonloput ja pyhäpäivät, pois lukien noutopäivä). Tuote on palautettava tai vaihdettava viimeistään 14:ttä päivää seuraavana arkipäivänä, eli jos 14. päivä on esimerkiksi lauantai, on tuote postitettava tai tuotava viimeistään maanantaina. Esim. jos asiakas on tilannut tuotteet 1.12 ja saanut ne 11.12, on viimeinen palautuspäivä 26.12. Koska tämä on pyhäpäivä, palautus tulee tehdä viimeistään 27.12.

5.2 Postimyynnin palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Palautusaikana kuluttajalla on oikeus tutustua tuotteeseen ja kokeilla sitä samaan tapaan kuin hän voisi tehdä ostaessaan tavaran liikkeestä. Kuluttaja voi myös avata pakkauksen tutkiakseen ja kokeillakseen tavaraa menettämättä peruuttamisoikeuttaan. Hän ei voi kuitenkaan ottaa tavaraa käyttöön.

5.3 Palautusoikeus ei koske koskaan mm. avattuja kertakäyttötuotteita.

5.4 Yritysasiakkailla määrätyillä tuotteilla ei ole lainkaan palautus- tai tilauksen peruutusoikeutta.

5.5 Palauttaminen on kuluttajalle maksutonta ja tapahtuu käyttäen joko Postin tai Matkahuollon asiakaspalautusta. Muilla toimitustavoilla toimitetuissa tuotteissa käytetään sitä toimitustapaa, jolla tuote on alun perin toimitettu. Asiakkaan on käytettävä aina palautuslomaketta.

5.6 Osto- tai noutohetkeksi katsotaan se päivä, jolloin paketti on lunastettu tai noudettu kuljetusyhtiöltä, tai vaihtoehtoisesti kuitin päivämäärä. Asiakkaan velvollisuus on todistaa päivä, jolloin paketti on lunastettu esimerkiksi Postin tai Matkahuollon kuitin tai Kaukokiidon rahtikirjan avulla.

5.9 Jos poikkeustapauksessa Jymir Oy hyväksyy myyntikelvottoman, puutteellisen tai palautusajan ylittävän tuotteen palautuksen, veloitetaan omia kuluja kuitenkin vähintään 25% tuotteen hinnasta.

5.10 Hyväksyttävän tuotepalautuksen määritelmät:

a) Tuote on alkuperäisessä paketissa (hyvin pakattuna) ilman ylimääräisiä merkintöjä tai jälkiä.

b) Mukana on kopio kuitista / lähetteestä.

c) Palautus tapahtuu viimeistään 14 päivän kuluessa ostohetkestä.

5.11 Emme lunasta maksamattomia tai luottopakettilähetyksiä (palautuksia).

5.12 Emme vastaanota lähetyksiä, joita ei toimiteta perille asti Jymir Oy:lle (ovelle).

5.13 Jymir Oy ei hyväksy tuotteen palautusta, mikäli palautettava tuote on pakattu huonosti (esim. särkyvä tuote on lähetetty ilman pehmusteita).

5.14 Aiheettomista palautuksista veloitamme kulut asiakkaalta voimassa olevan hinnaston mukaan. Viallisen tuotteen / osan etsiminen osapaketista on erillinen maksullinen palvelu. Veloitamme myös kolmannen osapuolen takuuseen kuulumattomat kulut.

5.15 Puutteelliset palautukset lähetämme asiakkaan kustannuksella takaisin.

5.16 Tuotteen palautusoikeus on aina tuotekohtainen eikä mahdollisesti toisen tuotteen toimituksen myöhästyminen oikeuta saamaan toiselle tuotteelle pidempää palautusaikaa.

5.17 Ulkomailta tehtyjen palautusten toimituskulut joutuu asiakas maksamaan itse.

6. Takuu ja tuotteiden virhe

6.1 Kaikilla kulutustuotteilla elintarvikkeita lukuun ottamatta on Jymir Oy:llä kuluttajansuojalain 5. luvun mukainen kuuden kuukauden virhevastuu.

6.2 Takuu on myyjän tai aikaisemman myyntiportaan vapaaehtoisesti antama lisäsitoumus virhevastuun lisäksi. Takuun antaja vastaa siitä, että tuote toimii annetun määräajan. Jymir Oy:n tuotteilla takuu on yleensä 6 - 36 kuukauden pituinen alkaen ostopäivästä.

6.3 Jymir Oy vastaa vain itse antamastaan takuusta ja sanoudumme irti aina valmistajan antamista pidemmistä takuuajoista. Tarkan Jymir Oy:n, maahantuojan tai valmistajan tarjoaman takuuajan näet tuotteen kohdalta hinnastosta tai ostokuitista. Takuuaika koskee itse tuotetta ja esimerkiksi tuotteen akulla saattaa olla lyhempi takuuaika, josta erikseen mainitaan Kuntokaupan tuotetietojen yhteydessä, ohjekirjassa tai valmistajan sivuilla.

6.4 Mikäli tuotteen valmistaja, maahantuoja tai valtuuttama huoltoliike tarjoaa tuotteelle takuun, rajoittuu Jymir Oy:n velvollisuus hoitaa tuotteen takuu aina kuluttajasuojalain 5. luvun yleisiin virhesäännöksiin.

6.5 Kaikki takuupalautukset testataan ensin ja suoritetaan odottaessa tai pikatakuuna vain lisämaksusta. Takuun edellytyksenä on tuotteen käyttäminen valmistajan suositusten ja ohjeiden mukaisesti. Jymir Oy voi vapautua takuuvastuusta, jos havaitaan todennäköiseksi, että tuotteen huonontuminen tai rikkoutuminen johtuu tapaturmasta, tavaran vääränlaisesta käytöstä tai muusta ostajan puolelta olevasta seikasta, josta voidaan olettaa, että tuotteen käyttötapa ei ole ollut Jymir Oy:n olettaman lainen. Yhtälailla mikäli myöhemmin esimerkiksi valmistajan tai huoltoliikkeen toimesta havaitaan että tuote on rikkoutunut asiakkaan huolimattomuudesta, on Jymir Oy:llä oikeus veloittaa korjauksesta aiheutuneet kulut.

6.6 Takuu ei kata tuotteen epätarkoituksenmukaista käyttöä. Epätarkoituksenmukaista käyttöä on muun muassa kotikäyttöön tarkoitetun tuotteen käyttäminen ammatti- tai yhteisökäytössä. Muutosten tekeminen tuotteeseen tai sen omatoiminen korjaaminen epäävät aina takuun.

6.7 Mikäli tuote on rikkoutunut jonkun kohdassa 6.5 tai 6.6 mainitun seikan johdosta, tuotepalautus palautetaan asiakkaalle ja asiakkaalta veloitetaan kulloinkin voimassa oleva käsittelymaksu ja toimituskulut.

6.8 Kuluttajasuojalain mukaisesti ostajan on ilmoitettava virheestä takuunantajalle kohtuullisessa ajassa siitä, kun ostaja havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt havaita se.

6.9 Huollot suoritetaan aina Jymir Oy:n tai Jymir Oy:n valtuuttaman tahon toimesta. Paikanpäällä huoltoja ei tehdä muutoin kuin erikseen siitä sopimalla.

6.10 Emme lunasta maksamattomia, postiennakko- tai luottopakettilähetyksiä (palautuksia tai takuukorjauksia). Palautukset tai takuulähetykset tulee tehdä joko tuomalla tuote Jymir Oy:lle tai asiakaspalautuksena Postin, Matkahuollon tai Kaukokiidon toimesta, riippuen siitä, mitä yhtiöistä on alun perin käytetty tuotteen toimittamisessa asiakkaalle. Asiakaspalautukset edellä mainittuja yhtiöitä käyttäen ovat lähettäjälle ilmaisia Suomesta lähetettäessä. Muita toimitustapoja käytettäessä tai ulkomailta lähetettäessä Jymir Oy ei vastaa lähetyskuluista.

6.11 Kun asiakas lähettää Jymir Oy:lle jotain, on hänen pakattava lähetys hyvin, käytettävä tarvittaessa antistaattisesta pakkausmuovia ja lähettää lähetys tarvittaessa särkyvänä. Käyttämällä palautuksessa alkuperäistä paketointia ja pehmustetta, varmistetaan tuotteen perille saapuminen ehjänä. Jymir Oy ei hyväksy tuotteen palautusta, mikäli kuluttaja on jättänyt täysin noudattamatta pakkausvinkkejä (esim. särkyvä tuote on lähetetty ilman pehmusteita). Kuljetusyhtiön aiheuttama palautuksen särkyminen on myyjän ja Jymir Oy:n vastuulla.

6.12 Aiheettomista palautuksista veloitamme kulut asiakkaalta voimassa olevan hinnaston mukaan. Palautus on aiheeton mm. jos tuote on ehjä, se ei ole takuu- tai palautusajan piirissä tai palautus- / takuukorjauksen määritelmä ei muuten täyty. Viallisen tuotteen / osan etsiminen osapaketista on erillinen maksullinen palvelu. Veloitamme myös kolmannen osapuolen takuuseen kuulumattomat kulut, mm. korjausarviot.

6.13 Puutteellisesti takuuhuoltoon lähetetyt tuotteet lähetämme asiakkaan kustannuksella takaisin.

6.14 Emme pääsääntöisesti hoida minkään tuotteen takuukorjausta odottaessa, vaan tuotteen takuuhuolto hoidetaan kuluttajasuojalain määrittelemässä kohtuullisessa ajassa.

7. Muuta

7.1 Kuluttajasuojalain mukaisesti ostajan on ilmoitettava virheestä takuunantajalle kohtuullisessa ajassa, kun ostaja havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt havaita se.

7.2. Kaikki kaupan purkamiset ja alennukset suositellaan aina sovittavaksi kirjallisesti (esim. sähköpostilla tai kirjeitse). Puhelimessa tehtyjä kaupan purkamisia tai alennuksia voi olla myöhemmin jälkikäteen vaikea tarkistaa tai varmentaa.

7.3 Tuotekuvissa esiintyvät tuotteet saattavat poiketa tarjotusta tai sisältää tuotteita, jotka eivät kuulu kyseiseen kokoonpanoon.


8. Tietosuoja- ja rekisteriseloste

Laatimispäivä 24.5.2010
 
 
8.1 Rekisterinpitäjä ja sen yhteystiedot

Käsiteltävien henkilötietojen rekisterinpitäjä
Nimi: Jymir Oy
Osoite: Kohmankaari 3, 33310 Tampere
Y-tunnus: 2147624-3

Yhteyshenkilö rekisteriä koskevissa asioissa
Nimi: Matias Kukkonen
Yhteystiedot: p. 045 2780 820 / matias.kukkonen@kuntokauppa.fi

8.2 Rekisterin nimi
Kuntokauppa.fi verkkokaupan asiakasrekisteri

8.3 Rekisterin sisältö ja henkilötietojen käsittelyn tarkoitus
Kuntokauppa.fi verkkokaupan asiakasrekisteri koostuu yhteisesti niiden henkilöiden ja tahojen yhteystiedoista, jotka ovat ostaneet www.kuntokauppa.fi -verkkokaupasta tuotteita ja palveluita.
Lisäksi edellä mainittu rekisteri pitää sisällään myös niiden henkilöiden ja tahojen yhteystiedot, jotka ovat itsenäisesti halunneet luovuttaa nimi-, puhelin- ja sähköpostiosoitteensa (yritystilauksissa myös Y-tunnus) Kuntokauppa.fi:lle seuraavissa tilanteissa:

  • Jättämällä palvelupyynnön ja kysymyksiä yritykselle, kuten tarjouspyynnöt
  • Osallistuessa yrityksen tuottamiin arvontoihin
  • Tilatessa yritykseltä markkinointi- ja muita viestejä, kuten uutiskirje
Asiakastiedot saadaan asiakkaalta itseltään asiakassuhteen syntyessä kaupanteon tai mahdollisesti tulevan kaupanteon yhteydessä, henkilön osallistuessa verkkokaupan arvontaan tai tilatessa verkon kautta uutiskirjeen tai muun yhteydenottopyynnön.
Henkilötietojen käsittely perustuu asiakkuuteen, sopimussuhteeseen, rekisteröidyn nimenomaiseen suostumukseen (esimerkiksi hänen tilattuaan uutiskirjeen ja hyväksyttyään tilauksen yhteydessä tietojensa tallentamisen) tai muuhun oikeutettuun perusteeseen.
Henkilötietoja käytetään ainoastaan henkilötietolain puitteissa.

Kuntokauppa.fi verkkokaupan asiakasrekisteriin tallennettuja henkilötietoja käytetään:
  • Asiakkuuden ylläpitämiseen
  • Asiakassuhteen hoitoon liittyvissä tehtävissä
  • Tilausten käsittelyyn, toimitukseen ja arkistointiin
  • Asiakaskokemuksen ja -tyytyväisyyden parantamiseen
  • Henkilökohtaisemman kohdennetun sisällön ja markkinoinnin tuottamiseen
  • Analytiikkaan
 
8.4 Rekisterin tietosisältö
Rekisterissä käsitellään seuraavia henkilötietoja:
  • Perustiedot, kuten nimi, postiosoite tai postilokero, sähköpostiosoite, puhelinnumero, asiakassegmentti, käyttäjätunnus, asiakasnumero, tilausnumero, y-tunnus
  • Maksu- ja maksutapatiedot, mukaan lukien luottosopimukset ja muut laskutustiedot
  • Henkilötietojen käsittelyä koskevat luvat, suostumukset ja kiellot
  • Asiakasviestintään ja vuorovaikutukseen liittyvät viestit eri palvelukanavissa, kuten: tiedustelut, kommentit, palautteet yms.
  • Palvelun käytöstä kerääntyneet tiedot: ostohistoria, toimitustiedot (toimitustapa ja toimitusosoite), takuutiedot, laskutus-, luotto- ja maksutiedot, ostoskoritiedot (sis. hintatiedot), tuotearvostelutiedot sekä tuotepalautetiedot.
  • Verkkokäyttäytymisen ja palvelun käytön seuranta evästeiden ja muiden vastaavien teknologioiden avulla. Kerättyjä tietoja voivat olla verkkoselailuun käytetty kanava, selain, päätelaite, laite- tai evästetunniste, IP-osoite, istuntotunniste ja istunnon aika ja kesto sekä lokitietoja.

Rekisterinpitäjä kerää verkkosivustollaan palveluiden käytöstä tietoa evästeillä (Cookies). Käyttämällä sivustoa Kuntokauppa.fi hyväksyt tämän.

Evästeet ovat päätelaitteen selaimen ja palvelimen välisiä pieniä tekstitiedostoja. Evästeillä ja muilla tunnisteilla on määritetty voimassaoloaika, jonka jälkeen selain poistaa tunnisteen. Käytämme näitä tekniikoita toimintojen toteuttamiseen, personointiin sekä analytiikkaan ja markkinoinnin kohdentamiseen. Toiminnallisia evästeitä käytetään mm. asiakkaan tunnistamiseen, kirjautumisen ylläpitämiseen ja ostoskorin toimintoihin. Näihin toimintoihin evästeiden käytön hyväksyminen on pakollista. Palvelimen asettamat toiminnalliset evästeet säilyvät selaimessa 15min-24kk, ellei niitä erikseen poista selaimen asetuksista. Sivustolla käynti asettaa evästeet uudelleen selaimen sen salliessa.

Hyödynnämme Google Analyticsia, Google AdWordsia ja Google Displayta sivustomme käyttöön, suosittuihin tuotteisiin, trendeihin sekä myyntiin liittyvässä analytiikassa ja suostumuksellasi myös markkinoinnin kohdentamisessa. Googlelle lähetettävä tieto on anonymisoitua. Google Analyticsin tietojen käsittelystä voit lukea lisää painamalla TÄSTÄ.

Tilinhallinnan yksityisyystoimintojen lisäksi markkinoinnin kohdentamiseen käytetyistä tunnisteista voi kieltäytyä ottamalla käyttöön selaimen Do Not Track -toiminnon ja asettamalla selain hylkämään kolmannen osapuolen evästeet. Asiakastilille kirjautuneena tilinhallinnan yksityisyysasetukset yliajavat selaimen Do Not Track -toiminnon.

8.5 Tietojen säännönmukaiset luovutukset
Rekisterin henkilötietoja ei säännönmukaisesti luovuteta ulkopuolisille tahoille. Tietoja voidaan kuitenkin luovuttaa tietyissä tapauksissa, kuten erillistä pyyntöä vastaan viranomaisille (Suomen lakien mukaisesti) tai muuta perusteltua käyttötarkoitusta varten, kuten tilitoimistoon kirjattavien tapahtumien johdosta.
 
Rekisterinpitäjä voi luovuttaa joitakin välttämättömiä tietoja kolmansille osapuolille seuraavissa tilanteissa:
  • Toimitusten takaamiseksi
  • Maksu- ja laskutustilainteiden hoitamiseksi, esim. luottopäätöksen yhteydessä luottoa myöntävälle taholle
  • Markkinointia varten (markkinoinnin hyväksyneille)
  • Analytiikkatarkoituksiin
  • Takuiden ja huoltoon liittyvien asioiden hoitamiseksi
  • Laskujen erääntyessä perintään viemisen hoitamiseksi
 
8.6 Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
Rekisterin henkilötietoja ei säännönmukaisesti siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle. Jos tietoja kuitenkin siirretään, huolehtii rekisterinpitäjä henkilötietojen suojan riittävästä tasosta.

8.7 Rekisterin suojauksen periaatteet
Kuntokauppa.fi:n verkkokaupan käyttäjärekisterin tiedot on tallennettu ulkopuolisen palveluntarjoajan käyttäjätunnuksella ja salasanalla suojattuun palvelinjärjestelmään. Järjestelmä on myös suojattu palomuurein ja muiden tietoteknisten keinojen avulla. Järjestelmään tallennettuihin rekisterin sisältämiin tietoihin pääsevät käsiksi ja niitä ovat oikeutettuja käyttämään tietyt ennalta määritellyt rekisterinpitäjän työntekijät. Työntekijöitä sitoo vaitiolovelvollisuus asiakasrekisterin suhteen. Kaikki yrityksen laitteet ovat suojattu salasanoin ja niihin on asennettuna tarvittavat maksulliset tietoturvaohjelmat ja päivitykset sekä laitteet jotka pitävät sisällään rekisterin henkilö- tai muita niihin rinnastettavia tietoja sijaitsevat lukituissa ja vartioiduissa tiloissa.
Rekisterinpitäjä ilmoittaa mahdollisista tietoturvaloukkauksista suoraan viranomaisille tai käyttäjälle soveltuvan lainsäädännön mukaisesti.
 
8.8 Tarkastusoikeus
Jokaisella rekisteröidyllä on oikeus tarkastaa itseään koskevat rekisteriin tallennetut tiedot ja saada niistä kopiot paperisena tai sähköisessä muodossa. Tarkastuspyyntö tulee tehdä rekisterin hallintapaikassa (osoitteessa: Kohmakaari 3, 33310 Tampere), jonka yhteydessä rekisteröidyn henkilön on oltava valmis todistamaan henkilöllisyytensä.

8.9 Oikeus vaatia tietojen korjaamista
Rekisterinpitäjä korjaa, täydentää tai poistaa kokonaan rekisterissä olevan virheellisen, tarpeettoman, puutteellisen tai vanhentuneen henkilötiedon oma-aloitteisesti tai rekisteröidyn itsensä pyynnöstä. Jokaisella rekisteröidyllä on oikeus tulla unohdetuksi eli hänen tietonsa voidaan poistaa tai anonymisoida rekistereistä siinä laajuudessa kuin se muiden lakien osalta on mahdollista. Pyynnöt tulee tehdä kirjallisesti allekirjoituksen kera ja osoittaa rekisteriasioista vastaavalle henkilöille.

8.10 Rekisterissä olevien henkilötietojen säilytysajat
Henkilötietoja säilytetään rekisterissä vain tarvittava aika, eli niin kauan kuin se on lakisääteisesti pakollista. Rekisterinpitäjällä on myös lakisääteisiä velvoitteita säilyttää osaa tallennetuista tiedoista pidempiaikaisesti, kuten seuraavissa tilanteissa:
  • Kirjanpitoaineistojen säilyttäminen. Kirjanpitolaissa (luku 2, 10 §) määritellyn ajan (10 vuotta) mukaisesti.
  • Kuluttajakauppaa koskevien vastuiden täyttäminen
  • Järjestelmien lokitietoa kerätään ja säilytetään lain edellyttämällä tavalla

 
8.11 Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
Rekisteröidyllä on oikeus kieltää rekisterinpitäjää käsittelemästä häntä itseään koskevia tietoja suoramainontaa, etämyyntiä ja muuta suoramarkkinointia varten. Kielto tulee tehdä kirjallisesti allekirjoituksen kera ja osoittaa rekisteriasioista vastaavalle henkilöille. Sähköpostipäivitysten (muut kuin tilaukseen liittyvät), sähköisten markkinointikirjeiden ja uutiskirjeiden vastaanottamisen rekisteröity voi helposti käydä kieltämässä asiakastililtään ”Kirjaudu sisään” -linkkiä sivustolla painamalla ja kirjautumalla omiin asiakastietoihinsa ja muuttamalla asetuksia. Mahdollisuus kieltäytyä näistä yhteydenotoista tarjotaan yleensä myös rekisteröinnin yhteydessä, joka toimii Kuntokauppa.fi:ssä seuraavalla tavalla:

Kirjoita ostoskorissa tilausta jättäessäsi kohtaan 4. "Lisätiedot / Toivomukset", mitä markkinointiviestejä et halua vastaanottaa tai mitä markkinointitoimenpiteitä haluat kieltää.

8.12 Lapsia koskevat säädökset
Emme tietoisesti pyydä tai kerää tietoja alle 18-vuotiailta. Jos olet alle 18 vuotta vanha, älä anna tälle sivustolle tietoja äläkä käytä palvelujamme. Jos epäilet, että 18-vuotias lapsesi on syöttänyt henkilökohtaisia tietoja, ota yhteyttä osoitteeseen asiakaspalvelu@kuntokauppa.fi, jotta voimme poistaa tiedot ja sulkea lapsen käyttäjätilin.
 

Tämä tietosuojaseloste korvaa aikaisemman rekisteriselosteen.

Palveluiden kehityksen ja lainsäädännön muutosten johdosta pidätämme oikeuden muuttaa tietosuojaselostetta. Merkittävistä muutoksista tietosuojaselosteeseen ilmoitetaan rekisteröityneille asiakkaille ehtojen päivityksen yhteydessä.

Mihin ottaa yhteyttä asiakasrekisteriä, tietojen käsittelyä, yksityisyyttä ja tietosuojaselostetta koskevissa kysymyksissä?
asiakaspalvelu@kuntokauppa.fi