Ostoskori on tyhjä!
Huippupeli edulliseen hintaan
Tässä on todellinen yllättäjä hinta -laatusuhde vertailussa. Eroa 400€ kalliimpaan Ranger/Ava 300 malliin ei juuri ole muuta kuin akun koossa ja tällä "kaks satasen " 520Wh akullakin päästelee 110km yhdellä latauksella. Pyörä on kevyt polkea ilman avustajaakin mikä oli todellinen yllätys. Avustajaa voi hyvällä syyllä sanoa joka ärhäkäksi. Vaimolle ostin Fit Nord Ava 200 , joka on todella hyvän näköinenkin kun ajattelee miten rastaita ja "kolhon" näköisiä monet muut pyötät ovat. Lodellista vastinetta rahalle.Takuu/varaosien saanti heikkoa
Pyörä on hyvä ajettava ja ajoasento on itselle tosi hyvä. Ainut todella suuri miinus on että kun pyörään tuli vika ja vein sen takuu remonttiin niin varaosien saanti on tooodella hidasta. 3vk ollut remontissa eikä varaosia kuulu eikä näy..2960km touko-lokakuu
Helppokäyttöinen työmatkapyörä. 2021 toukokuun puolivälistä lokakuun loppuun työmatkapyöräilyä useita kertoja viikossa, saldo kauden päätteeksi 2960km. En ole himoliikkuja, hyötyliikkuja enemmänkin. Pyöräily on sujunut käsittämättömän kevyesti ja helposti, vastatuulessa ja ylämäissäkin.Eturattaan vaihto liki väistämätön ajomukavuuden kannalta
Pyörä toimitetaan tällä hetkellä 38/16 oletusvälityksellä, joka tarkoittaa sitä että tasaisella maalla saa sotkea hiki otsalla jotta pääsee edes tyydyttävään matkanopeuteen. Jos polkee tavallista mukavuusvauhtia, pyörä ei kulje yli 15 km/h. Ongelma ratkeaa vaihtamalla eturattaaksi 44-hampainen ratas, jolloin keskinopeus nousee kuin huomaamatta. Koska fyysisesti pyörän runkoon ei mahdu 44-hampaista isompaa, seuraavaksi tarkoitus on kokeilla pienempää takaratasta vielä suuremman välityssuhteen aikaansaamiseksi. Pyöräilystä on pitkästä aikaa tullut taas hauskaa! Tekee mieli lähteä pyöräilemään ihan vaan "muuten vaan"!Hintansa väärtti pyörä
Pyörä on ollut hintansa väärtti hyvä ja laadukas, mutta paljon myös huomautettavaa. Positiiviset havainnot itseltä: akun kesto on pitkä, 100kg jässikkä pääsee eco -tilassa omalla kokemuksella helposti 150km. Sport tilassa kantama täydestä tyhjään noin 80km. Muita kantamia en ole sen kummemmin testannut. Poluilla runko hitaampaan ajoon hyvä, kovemmassa nopeudessa pelottaa että menee runko solmuun, pyörässä on massaa ja 100kg päälle tekee loppusilauksen. Pyörä on vakaa ja hyvin ergonominen ainakin itselle. Selkeä näyttö ja käytettävyys. Huomautettavaa: Huoltokirja puuttuu. Hankintahinta talvella oli 1000€ kalliimpi mitä itse maksoin -21 syksyllä. Toimitusaika oli 3kk, paljon myöhässä ja tiedottaminen heikkoa kuin Neuvostoliitto. Sähkömoottori tuottaa ärsyttävän klapin (tyhjän liikeloven) kampia pyörittäessä, ei tunnu aina mutta tietyillä nopeuksilla. Nopeuden rajoitus liian helppoa poistaa. Ensihuollossa kaikki oli löysällä eli kokoamisessa pitäisi panostaa laatuun kiireen sijasta. Etujousituksen lukitus on vitsi, ei toimi, ei lukitu kuten pitää(melkein kaikissa 900:saa sama) Fitnordilla tämä tiedossa, odottelen ratkaisua ja korjausta. Vaihteet oli säädetty aivan päin sanonko mitä kasauksessa. Muuten pienellä laitolla erittäin toimiva, laadukas ja jykevä fillari. Voittaa ominaisuuksissa maastossa ja tiellä ajettaessa Tunturin (toinen sähköfillarini vuodelta -22).Mahtava pyörä.
Aivan mahtava pyörä. Akun kesto ekalla latauksella, lapsi tarakalla matkustaen oli n. 75km. Avustus oli osin pois päältä ja jyrkimmissä mäissä käytin suurinta avustustasoa. Mutta suurimman osan ajasta 2 tai 3. Mukavasti matka taittuu tällä. Painavahko on polkea ilman sähköä. Ainakin jos lapsi on kyydissä. Ainut miinus että saisi ehkä olla muutama lisävaihde. Akun lataus aika tyhjästä täyteen noin reilu 3h. Voin suositella lämpimästi.
AVA 200
Olen nyt ajanu n.200 km.Ei haittaa vaikka olis kovempikin vastatuuli,tai isompi ylämäki,kyllä meno maistuu