Riipuntakengät

59,90 €

Varastossa, toimitusaika 1-3 työpäivää

Riipuntakengät ovat jokaiselle jalalle sopivat laadukkaat riipuntakengät!
 
Inversiohoidolla on havaittu erittäin suotuisa vaikutus seisoma- ja varsinkin istumatyön rasittamalle keholle, erityisesti selkärangalle. Inversioharjoitus on mikä tahansa harjoitus tai toiminta, joka tehdään ylösalaisin selkärangan venyttämiseksi ja pidentämiseksi, helpottaen kipua ja stressiä selästä ja niskasta.
 
Selkärangan ongelmat johtuvat tavallisimmin välilevyjen litistymisestä. Liikunnan vähäisyys, istumatyö ja ikä rappeuttavat selkää, jolloin se luonnollisesti altistuu vaivoille. Erittäin hyvä väline selän ja kaikkien muidenkin nivelten palautumiseen raskaan treenin jälkeen tai jos venyttely on jäänyt tekemättä ennen urheilusuoritusta.
 
Passiivisen roikkumisen lisäksi painovoimakenkiä voidaan käyttää aktiivisiin harjoituksiin selän ja vatsan vahvistamiseksi.
 
Nämä riipuntakengät ovat varustettu mukavalla, mutta tukevalla vaahtomuovipehmusteella, joka lukitaan nilkkojen ympärille ja kiinnitetään turvasalvalla. Kiinteät teräskoukut edessä kiinnittyvät useimpiin vakiokokoisiin vetotankoihin. Kun ne on kiinnitetty, kengät ovat erittäin vakaat ja kestävät enintään 150 kg: n kuorman.
 
Riipuntakenkien hyödyt:
 
• Lievittää selkä-, hartia- ja niskakipuja
• Auttaa avaamaan selän jumeja ja lukkoja
• Auttaa estämään ja lievittämään yleisiä urheilussa tulevia vammoja
• Parantaa verenkiertoa
• Lievittää kipua
• Rauhoittaa mieltä ja lievittää stressiä
• Parantaa ryhtiä
• Elvyttää verenkiertoa ja aineenvaihduntaa
 
Ensimmäisellä kerralla ota vierellesi avustajia 1–2, jotta
pääset takaisin ylös roikkumisen jälkeen. Aloita roikkuminen ensimmäisellä kerralla maksimissaan 1–2 minuuttia ja kokeile muutaman harjoittelukerran jälkeen myös itse päästä pois roikunnasta.
 
Kuinka käytän roikuntasiteitä/riipuntakenkiä?
  1. Kiinnitä saappaat nilkkojen ympärille ja varmista, että ne on kiinnitetty paikoilleen turvasalpaa käyttäen
  2. Ensimmäisellä kerralla tulkaa leuanvetotelineestä roikunta-asentoon rauhallisesti niin, että avustaja pitää hiukan vastaan.
  3. Ota leuanvetotangosta kiinni ja heilauta jalat niin ylös, että jalkojen etupuolelle olevat koukut kiinnittävät teidät leuanvetotankoon.
  4. Kun olette vartalo suorana roikunta-asennossa, niin hengittäkää rauhallisesti ja syvään. Antakaa selkärangan ja jalkojen nivelien venyä.
  5. Älkää käyttäkö mitään lisäpainoja tai muita lisävenytyksiä kuin vapaata roikuntaa.
  6. Jos tunnette olonne ensimmäisellä kerralla epämiellyttäväksi jo muutaman kymmenen sekunnin jälkeen, niin pyytäkää avustajaa auttamaan teidät takaisin ylös ja tulkaa alas varovasti.
  7. Älä hyppää pois roikunnan jälkeen. Tule rauhallisesti alas avustajan tukemana. Suositellaan jäämään hetkeksi paikoilleen jalat maassa ja antakaa oman painonne tulla jalkojen päälle pikkuhiljaa.
  8. Jos roikutte 3–4 minuuttia niin takaisintulo pitää myös olla pidempi, että nivelet ja välilevyt ehtivät mukautua siihen, että paino siirtyy takaisin jalkojen päälle.
 
Tärkeää: Jos aiot käyttää riipuntakenkiä, kehotamme neuvottelemaan asiasta ensin oman lääkärisi kanssa, varsinkin, jos sinulla on jotakin käyttöä rajoittavia terveydellisiä esteitä. Voit kuitenkin mahdollisesti käyttää inversiolaitteita, mutta vain saadessasi siihen oman lääkärisi hyväksynnän.
 
Tekniset tiedot:
  • Käytä selän ja vatsalihasten vahvistamiseen ja venyttämiseen
  • Universaali mitoitus
  • Sisältää turvalukot ja vaahtomuovipehmusteen
  • Teräskoukut kiinnittämiseen vakiokokoiseen tankoon (noin 30 mm)
  • Kokonaispaino: 1,7 kg
Tilaa nyt itsellesi loistava selän rentouttaja ja inversioterapian
hoitomuoto Kuntokaupalta Riipuntakengät! Ne ovat jokaiselle jalalle sopivat!

Arvostelut

Kirjoita tähän tuotteeseen ensimmäinen arvostelu.

  • Voisit olla kiinnostunut myös seuraavista tuotteista: