kahvakuulatreeni

Kesäinen kahvakuulatreeni

Kahvakuula on erittäin monikäyttöinen kuntoiluväline niin kesän puistotreeneissä kuin sadesäällä sisätiloissa. Kahvakuulan avulla on helppoa tehdä tehokas ja monipuolinen treeni, jolla kehität voimaa, koordinaatiota ja kestävyyttä.

Amanda Silver laati Kuntokaupalle kahvakuulatreenin, josta löytyy kokonaisvaltaisia perusliikkeitä koko vartalolle. Tällä treenillä saat sykkeen kohoamaan ja hien pintaan. Jos ei tule hiki, on hankittava isompi kuula!


Kahvakuulatreeni by Amanda Silver

Kierroksia on yhteensä kolme: ensimmäisellä kierroksella yhtä liikettä tehdään 1,5 minuuttia, toisella kierroksella 1 minuutti ja kolmannella enää 30 sekuntia. Tässä treenissä ei ole syytä himmailla, koska treeni lyhenee joka kierroksella. Siirry liikkeestä toiseen mahdollisimman nopeasti.

Etuheilautus

etuheilautus_kahvakuulalla
Asetu hieman hartioita leveämpään haara-asentoon. Roikota kahvakuulaa käsissäsi ja heilauta se ylös polvista joustamalla. Voima lähtee lantiosta, eli työnnä lantiota aina räjähtävästi eteen lähtiessäsi heilauttamaan kuulaa ylös. Pidä keskivartalo tiukkana.

Istumaannousu + kierrot

Istumaannousu ja kierrot kahvakuulalla
Asetu selinmakuulle ja pidä kahvakuula rinnan edessä. Nouse istumaan ja kierrä ylävartaloa molemmille puolille niin, että kahvakuula koskettaa alustaa. Palaa jälleen selinmakuulle ja toista.

Kyykky

Kyykky kahvakuulalla
Asetu lantionlevyiseen haara-asentoon ja pidä kahvakuula kaksin käsin rinnan edessä. Kyykkää mahdollisimman syvälle ja tarkista, että selkä pysyy suorassa. Polvet ja varpaat osoittavat samaan suuntaan ja vatsassa pysyy hyvä pito.

Soutu

Pystysuotu kahvakuulalla
Seiso lantionlevyisessä haara-asennossa. Roikota kahvakuulaa kaksin käsin edessäsi ja lähde nostamaan sitä ylemmäs rinnan eteen niin, että kyynärpäät osoittavat sivuille. Vedä samalla lavat yhteen ja päästä hallitusti takaisin alas.

Vauhtipunnerrus

Vauhtipunnerrus FitNord-kahvakuulalla
Tuo kuula olkapään luo. Punnerra kuula ylös suoralle kädelle niin, että potkaiset jaloilla vauhtia tekemällä pienen jouston. Palauta kahvakuula takaisin olkapäälle ja toista.

Katso treeniliikkeet myös videolta!

Kiitoksia Amandalle tehokkaasta treenistä!
Amandan blogi löytyy osoitteesta http://doittoday.fitfashion.fi/


Etkö vielä omista kahvakuulaa tai kaipaatko isompaa vastusta treeneihin?
Kuntokaupalla on kesäkuun loppuun asti suuri KAHVAKUULA-ALE, jossa kaikki FitNord -kahvakuulat 25% alennuksessa! Valikoimista löytyy kahvakuulia jopa 40 kiloon asti, joten jokaiselle löytyy varmasti sopiva kuula eri liikkeisiin. Tilaa oma kuulasi ja eikun pihalle treenailemaan ja nauttimaan auringosta, jos sellaisen luonnonihmeen sattuu kohtaamaan. :)

 

 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *