kettler-kuntopyr-giro-c1_orig

Testissä helppokäyttöinen Kettler Giro C1 -kuntopyörä

Kuntopyörä on useimmille se kaikista tutuin kotikuntoilulaite, jonka avulla on helppo aloittaa kuntoiluharrastus tai ylläpitää aerobista kuntoa heikoista ulkoilukeleistä huolimatta. Tällä kertaa Kuntoblogissa tutustutaan Kettlerin edullisemman hintaluokan Giro C1 -pyörään. Katsotaan, millaisesta laitteesta on kyse ja olisiko tässä sopiva kuntopyörä sinun olohuoneeseesi!

Kettler Giro C1 on helppokäyttöinen, selkeällä näytöllä varustettu kuntopyörä. Kyseessä on tyylikäs ja hintaluokkaansa nähden varsin vakaa kuntopyörä kaikenikäisille ja -kokoisille kuntoilijoille. Giro C1 sopii erinomaisesti myös iäkkäämmille käyttäjille, sillä laitteelle pääsee helposti, eikä jalkaa tarvitse juurikaan nostaa pyörälle noustessa.

Giro C1:n polkutuntuma on tasainen manuaalisäätöisestä vastuksesta huolimatta. Pyörästä löytyy 8 eri vastustasoa, jotka ovat säädettävissä yksinkertaisella säätönupilla. 6 kilon vauhtipyörä on suhteellisen pieni, mutta riittää monen tavallisen kotikuntoilijan tarpeisiin.

Laite on kooltaan melko siro (90 x 54 x 136 cm) ja muotoilultaan tyylikkään simppeli musta kuntopyörä, joka sopii varmasti useimpien kotien sisustukseen. Satulaa voidaan säätää korkeussäädön lisäksi myös eteen ja taakse, joten säädöt saa kuntoon sekä pienikokoiselle että kookkaammallekin käyttäjälle. Satula on käytössä miellyttävän pehmeä.

Kotikuntoilun kannalta yksi Kettler Giro C1:n vahvuus on, ettei laite tarvitse sähköjohtoja ja on näin ollen vapaasti sijoitettavissa kotona haluttuun paikkaan. Näyttö toimii kätevästi AA-paristoilla. Siirtopyörät helpottavat laitteen liikuttamista paikasta toiseen. Laite on myös erittäin hiljainen käytössä, joten pyöräily ei häiritse perheenjäseniä tai naapureita kerrostalossa.

Toinen selkeä plussa on kuntopyörästä löytyvä tablet-teline, joka mahdollistaa oman viihteen tuomisen harjoitteluun tabletin kautta. Lisäksi yhteensovitettavuus KettMaps -karttaohjelmiston kanssa on tämän hintaluokan laitteelle jo erittäin hyvä ominaisuus. Karttaohjelmisto tuo harjoitteluun virkistävää vaihtelua, sillä ohjelmiston avulla pääsee harjoittelemaan erilaisissa maastoissa.

Kaiken kaikkiaan Kettler Giro C1 on helppokäyttöinen ja tyylikäs, erityisesti aloitteleville kuntoilijoille sopiva laite, jonka voi sijoittaa haluttuun paikkaan vapaasti ilman sähköjohtoihin kompastelua. Omassa hintaluokassaan ehdottomasti suositeltava laite!

Katso videolta, mitä mieltä Kuntokaupan Matias on Giro C1 -kuntopyörästä.

Testissä Tunturi GO Run 20 -juoksumatto.

Testissä Tunturi GO Run 20 -juoksumatto

Mietitkö juoksumaton hankintaa? Juoksumatoissa valikoimaa on paljon ja monia mietityttää, mikä on juuri omiin tarpeisiin sopivin malli. Otimme Kuntoblogissa tarkasteluun yhden suosituimmista malleistamme – Tunturi GO Run 20 -juoksumaton. Tunturi GO Run 20 on helppokäyttöinen ja edullinen kokoontaitettava juoksumatto. GO Run 20 on ihanteellinen juoksumatto etenkin hölkkään ja kevyempään juoksuun. Matto sopii erinomaisesti tavalliselle kotikuntoilijalle… Lue koko artikkeli

Crosstrainer-vertailussa Gymstick FTR90 ja Kettler Skylon 1.1.

Crosstrainer-vertailu: Gymstick FTR 90 ja Kettler Skylon 1.1

Oletko suunnitellut crosstrainerin hankintaa? Otimme Kuntoblogissa vertailuun kaksi hyvää ja suosittua etuvetoista crossaria. Katsotaanpa, millaisista laitteista on kyse! Gymstick FTR 90 on vakaa etuvetoinen crosstrainer, jonka sujuva askellus tekee siitä miellyttävän käyttää. Gymstickin yksi ehdoton vahvuus on lyhyt kokonaispituus (n. 160 cm), joten laite mahtuu mukavasti myös pieniin tiloihin. Tämä seikka kiinnostaa yleensä kotikuntoilijoita, kun… Lue koko artikkeli

Opettajan leuanvetohaaste

Kuntoilua koulumaailmassa: Opettajan leuanvetohaaste, osa 1

Kuntokaupalle tarjoutui mahdollisuus mielenkiintoiseen yhteistyöhön Jyväskylän kristillisen koulun kanssa. Tässä artikkelisarjassa pääsemme seuraamaan keski-ikäisen opettajanaisen leuanvetohaasteen etenemistä tangossa roikkumisesta 30 leuanvetoon asti. Keski-ikäinen nainen vetää leukoja – no way! Mistä lähdettiin liikkeelle? Tammikuussa 2013 Jyväskylän kristillisen koulun opettajanhuoneeseen hankittiin leuanvetotanko. Silloinen rehtori Jukka Sinnemäki lupasi palkinnon viidestä leuasta. Moni nainen pitää leuanvetoa liian rankkana hommana,… Lue koko artikkeli

Tunturi T50 testi

Tunturi T50 testi: Ensikosketus uuteen juoksumatto-mallistoon

Pääsimme testaamaan ISPO 2017 -messuilla Saksan Münchenissä uutta Tunturi T50-mallistoa, josta lupasimme kertoa mietteitämme. Uuden juoksumattomalliston T50 on hyvin samantyyppinen juoksumatto kuin vanhan malliston GO Run 50. Uudesta mallistosta löytyy kuitenkin muutamia merkittäviä heikennyksiä aiempiin malleihin verrattuna. Juoksutuntumaltaan uusi T50 on keskitasoa, ei selkeästi pehmeä eikä myöskään kova. Kevyellä juoksijalla alusta toimii hyvin, mutta painavammalle… Lue koko artikkeli

kehonpainoharjoittelu_artikkelikuva_osa2

Kehonpainoharjoittelu, osa 2

Kehonpainoharjoittelu on oman kehon vastuksella tehtävää fyysistä harjoittelua, jolla kehitetään monipuolisesti voimaa, kestävyyttä, tasapainoa, liikkuvuutta ja erilaisia taitoja. Kehonpainoharjoittelussa ei välttämättä tarvita mitään välineitä, mutta leuanvetotanko ja renkaat ovat suureksi avuksi tietyissä liikkeissä. KP-harjoittelu sopii niin aloittelijoillekin kuin kokeneemmille treenaajille, koska jokaisesta liikkeestä voi kehittää helpomman ja vaikeamman version. Luovuutensa takia kehonpainoharjoittelu on hauskaa ja… Lue koko artikkeli

kehonpainoharjoittelu_artikkelikuva_osa1

Kehonpainoharjoittelu, osa 1

Kehonpainoharjoittelu on oman kehon vastuksella tehtävää fyysistä harjoittelua, jolla kehitetään monipuolisesti voimaa, kestävyyttä, tasapainoa, liikkuvuutta ja erilaisia taitoja. Kehonpainoharjoittelussa ei välttämättä tarvita mitään välineitä, mutta leuanvetotanko ja renkaat ovat suureksi avuksi tietyissä liikkeissä. KP-harjoittelu sopii niin aloittelijoillekin kuin kokeneemmille treenaajille, koska jokaisesta liikkeestä voi kehittää helpomman ja vaikeamman version. Luovuutensa takia kehonpainoharjoittelu on hauskaa ja… Lue koko artikkeli

img_2506

Kuntosalisuunnittelussa hyödynnettiin Kuntokaupan osaamista Malm Areenalla

Malm Areena on Kangasalla syyskuussa 2016 avattu liikuntakeskus, josta löytyy harjoittelutilaa lentopallolle, salibandylle, futsalille ja varusteluun kuuluu juoksusuoran lisäksi monipuolinen kuntosali. Vuoden 2016 huhtikuusta syyskuuhun kestänyt projekti oli ripeä muodonmuutos hallille, jossa aiemmin toimi lehtipaino. Areenan kuntosalin toiminnallisuuksien suunnitteluun kaivattiin heti alkumetreiltä asiantuntijan apua. Malm Areena -projektin isä, Jorma Malm kertoo, että he halusivat ulkoistaa… Lue koko artikkeli

artikkelikuva_jouluvinkit2016

Täydelliset joululahjavinkit kuusen alle

Etsitkö puolisollesi, ystävällesi tai vaikkapa sukulaisellesi täydellistä joululahjaa? Kokosimme yhteen parhaat joululahjavinkit sekä kuntoilua aloittavalle sekä edistyneelle treenaajalle. Näiden lahjavinkkien ansiosta saat kuntoilusta innostuneen hymyn korviin paremmalla menestyksellä kuin villasukilla tai tuoksukynttilöillä. Kun jouluruokien ähkystä on selvitty, kuusen alla odottavat kuntoa nostattavat välineet ja laitteet ovat mieluinen tapa startata uusi parempi vuosi.

eristavat_voimaliikkeet_artikkelikuva_1

Eristävät voimaliikkeet: olkapäät, vatsa-, rinta-, pohje- ja ojentajalihakset

Kuntosalilla liikutellaan usein suuria painomääriä ja tehdään samaa toistuvaa liikettä useita kertoja peräkkäin. Loukkaantumisten välttämiseksi kuntosaliharjoittelussa on ensiarvoisen tärkeää osata oikeat suoritustekniikat. Tässä käydään läpi yleisimpiä liikkeitä ja ohjeita niiden oikeaan ja turvalliseen suorittamiseen. PYSTYPUNNERRUS (olkapäälihakset) Ota tangosta hieman hartioita leveämpi ote ja nosta tanko rinnalle. Lähde työntämään tankoa ylös nenää hipoen. Pidä selkä tiukkana koko… Lue koko artikkeli